fläder, varm asfalt, suktande lår och reparation av alla gamla sår.

köpa en bil och åka färjor och vägar så långt det går,
jag vill prova alla parker och på alla varma plankor vid vattnet värma mina lår
jag vill prova hundratals olika ölsorter och låta andra vindar blåsa i mitt hår
jag vill sitta på nya tak och lyssna på gammal musik
hitta gränder med sval kullersten som leder till tusen nya fik
jag vill ha ett litet hus där alla är bjudna på fläderdrinkar med vattenmelon
i trädgården alla dagar i veckan
jag vill vakna upp med ett pirr i magen och känslan i händerna
på andra platser nu

du.





Vidar Vang – Stand Up

Kommentarer
Postat av: Timotej

Jag kände igen mig väldigt mycket i den där texten.

2010-06-16 @ 10:37:26
URL: http://cirkustimotej.blogg.se/
Postat av: snakesandladders

alltid trevligt när någon hoppar på ens tåg med ord och känslor.



:)

2010-07-30 @ 16:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0