konservburken vill blomma

The Boxer Rebellion – No Harm

vi satt nästan bredvid varandra
du drack en öl
och jag sneglade lite ibland
jag beställde en till
och gick på toaletten ibland
för att titta om jag fortfarande
var ok

det var inget pirr
inte i magen
men något i bröstet
harklade sig
som för att
få lite uppmärksamhet

det kanske inte är
något oväder
en undergång
eller en bassäng som gått sönder
men det känns så konstigt
som en infektion
som inte riktigt vill blomma ut
jag ger den ingen uppmärksamhet
det fortsätter vibrera i mitt bröst
upp i halsen
som myror på krigsstigen
mot något helt annat

och jag kanske ska vara öppen nu
istället för
en
konservburk
med intimitetsproblem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0