jag trodde du var något annat än allt annat.

http://www.youtube.com/watch?v=M1u0vdIke2E



för flera år sen skrev jag ord och meningar
om samma saker, hela tiden
idag vet jag inte riktigt vad jag vill säga
men jag skriver ändå
för att hitta något som är mitt
att behålla

jag lyssnar på musik jag glömt
som jag knutit ihop med tårar
jag haft
flera år i rad

och det känns så välbekant
som att det hände för en vecka sedan
men jag vet ju att det inte är så

jag kommer ihåg att jag gick sönder
jag föll ihop
blev något annat
som en produkt
med tillverkarfel

jag skrev att jag önskade dig
allt det bästa
för du var det vackraste jag visste

nu vet jag att det inte är så
jag önskade dig allt det där
jag själv ville ha
för det är väl så man gör
när man gett någon
hinkvis av tid
mil av leenden
och ens händer i alla lägen

men du önskade mig ingenting
som om jag hade ett tillverkarfel
redan från början

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0