korta sträckor med svid i magen.




jag vet inte, det är en rödmåndag, alltså en söndag. så jag tar på mig all ångesten idag istället.
solen lyste som en lördagsförmiddag igår och lurade magkänslan att hålla i.
men idag tog jag på mig regnjackan. idag är det inga fina magkänslor som kvittrar och rör
en fram och tillbaka med pirr. idag är det ångest som rör oro mothårs, som magsyra i halsgropen en
söndagsmorgon.

så, för att ångest ska trivas idag så får ni en låt jag gillar himla mycket.
det känns så mycket som jag för 5 år sedan. det känns som hörlurar på en buss, som en av
sångerna jag spelade alldeles för mycket för att faktiskt förstå att man ramlar efter ett tag,
om man utmanar kardborre och sockiplast för mycket.
det känns i magen och i nackhåren, det svider till alldeles för mycket. och det är självplågeri.


Jon Foreman – The Cure For Pain

en fin röst som fungerar så oerhört bra till just sådan här musik.
har frontat flera band, mest kända bandet är Switchfoot. men började 2008 med att släppa material på egen hand, vilket jag är rätt glad över. jag och kokos-teet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0