skavsår

Damien Rice – Delicate

jag försöker komma på vad det är för fel jag har gjort
varför jag kommit bort från allt
allt som jag egentligen vill vara
och ha
som jag vill andas in

en morgon förra veckan vaknade jag upp
med känslan av att ha varit där förut
ute på gatan var det människor
på väg någonstans
men jag hade inte bråttom någonstans
luften var fylld
du vet, när det känns som en tidig sommarkväll
fast att klockan inte ens var 10 på morgonen
som ett mjölkpaket som gått ut på datum
men det fungerar ändå

ibland kan jag komma på mig själv med att
vilja alldeles för mycket
men ofta kommer jag på mig själv med att
inte vilja mycket alls
det är liksom tomt
ekande tomt och
ihåligt

det värker i fötterna
men det känns ingenting annars
det är som att hjärtat har stannat
eller sjunkit undan
jag har inte vispat smeten tillräckligt
länge

hur kan det bli så underligt
så fel
så ofta
så hårt
och varför håller man inte fast vid
allt sprakande
vid alla cigaretter
eller trosor på golvet

hur kan man undgå att
allt glider iväg
att det avdunstar
rakt ovanför huvudet på en
varför tittar man ner i marken

allt slutar med skavsår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0