franska maränger och skratt i kinderna

http://open.spotify.com/track/6c4XLuQiapmiprPOUbKtYs

jag har bakat maränger
i olika färger och smaker
kaffet står och suger till sig

mina fötter är bara
och långkjolen släpar längs golvet
mitt hår är rufsigt
men nagellacket är perfekt
och färgen på mina kinder med

fönstret är öppet
jag känner värmen i svanken
när jag rättar till girlangen

nyplockade blommor överallt i lägenheten
och tårtor i kylen
det halvsmutsiga bordsvinet
väntar ivrigt

det är nu
just nu
och det här är vår
nästan sommar
allt finns över våra fötter
tillräckligt nära för våra fingrar att ta tag i
mina fingertoppar är ivriga redo att bestiga nya höjder äventyr köksbord

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0